Login || Izbor jezika: SRP | ENG
CarinaPojednostavljeni postupciCarinski prekršajiCarinska tarifa
PDVAkcizeSpoljna trgovinaDevizno poslovanje
EkologijaBezbednost hraneSanitarna kontrolaVeterinarska kontrola

Vesti

13.
septembar
2021.
Logistika i spedicija

Zakon o zaštiti potrošača


U „Službenom  glasniku Republike Srbije“ broj 88 od 11. 9. 2021 godine, objavljen je Zakon o zaštiti potrošača.

Ključne novine su:
  • Alternativno rešavanje sporova je mehanizam koji potrošačima i trgovcima omogućava da sporove rešavaju na brz i efikasan način, uz manje troškove za obe strane, što je lakše, brže i jeftinije u odnosu na sudske postupke.
    Postoje medijatori koje licencira Ministarstvo pravde koji, podnošenjem zahteva, mogu da se upišu na Listu tela za vansudsko rešavanje sporova koje vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija (MTTT). Druge institucije koje u Republici Srbiji rešavaju potrošačke sporove vansudskim putem su Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije i Republička agencija za elektronske komunikacije. Kako su ove dve institucije nadležne za finansijske i telekomunikacione usluge, to je evidentno neophodno osnivanje i podrška radu tela koja će biti nadležna za rešavanje ostalih vrsta potrošačkih sporova vansudskim putem
  • Pored postojećih ovlašćenja inspekcije, uvodi se mogućnost izricanja novčanih kazni kroz prekršajne naloge. Budući da je kazna jedna od najefikasnijih sankcija za privredne subjekte, efektivna u rešavanju ozbiljnih kršenja zakona sa dejstvom odvraćanja trgovaca od budućih povreda, to je uvođenje prekršajnih naloga kroz zakonske odredbe jedno od neophodnih rešenja za unapređenje zaštite potrošača u budućem periodu.
  • Neophodno je potrošačko zakonodavstvo u Republici Srbiji uskladiti sa odredbama Direktive (EU) 2015/2302 o putovanjima u paket aranžmanima i povezanim putnim aranžmanima.
Commercium.rsCopyright © 2021, Commercium
Designed by:  Built by: M.G.soft