Login || Izbor jezika: SRP | ENG
CarinaPojednostavljeni postupciCarinski prekršajiCarinska tarifa
Spoljna trgovinaDevizno poslovanjePDVAkcize
HemikalijeBezbednost hraneSanitarna kontrolaVeterinarska kontrola

Vesti

14. novembar 2018. Bezbednost hrane Podsticaji za investicije u opremu
10. novembar 2018. Devizno poslovanje Odluka o obavljanju platnog prometa sa inostranstvom
PrethodnaSledeća
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
30.
oktobar
2018.
Logistika i spedicija

Zakoni iz oblasti saobraćaja


U “Službenom glasniku Republike Srbije” broj 083 od 29.10.2018 godine, objavljeni su sledeći zakoni:
  1. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o vazdušnom saobraćajuovde
  2. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o transportu opasne robeovde
  3. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćajuovde
  4. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćajuovde
  5. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o državnoj pripadnosti i upisu plovilaovde
  6. Zакон o izmenama i dopunama Zakona o pomorskoj plovidbiovde


U “Službenom glasniku Republike Srbije” broj 041 od 31.05.2018 godine, objavljeni su sledeći zakoni:
  1. Zakon o izmenama i dopunama Zakona o prevozu tereta u drumskom saobraćajuovde
  2. Zakon o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćajuovde
  3. Zakon o bezbednosti u železničkom saobraćajuovde
  4. Zakon o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodamaovde
  5. Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevimaovde


U “Službenom glasniku Republike Srbije” broj 026 od 05.04.2018 godine, objavljen je Pravilnik o terminalima za kombinovani transport na železničkoj mreži i putnim pravcima za transport do i od terminala za kombinovani transportovde


U “Službenom glasniku Republike Srbije” broj 082 od 08.09.2017. godine, objavljen je Pravilnik o određivanju zimovnika otvorenih za zimovanje stranih i domaćih plovilaovde


U “Službenom glasniku Republike Srbije” broj 018 od 13.02.2015. godine, objavljen je Zakon o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodamaovde

Ovim zakonom su stvorene mogućnosti da Agencije za upravljanje lukama može uspostaviti sistema naplate lučkih naknada.

U tom smislu predviđeno je 4(ćetiri) vrste nakanada i to: 
  1. Naknada za upotrebu obale - Obveznik plaćanja naknade za upotrebu obale je primalac ili krcatelj čiji se teret ukrcava ili iskrcava u luci, odnosno pristaništu ili privremenom pretovarnom mestu. U slučaju prevoza putnika, obveznik plaćanja naknade za upotrebu obale je putnik.
  2. Naknada za pristajanje - Obveznik plaćanja naknade za pristajanje uz operativnu obalu ili pristan je vlasnik broda koji koristi luku, odnosno pristanište u svrhu ukrcavanja ili iskrcavanja tereta ili putnika.
  3. Ležarina - Obveznik plaćanja ležarine je vlasnik broda koji koristi luku, odnosno pristanište u bilo koju drugu svrhu različitu od one za koju se plaća naknada za pristajanje,
  4. Naknada za operativnu upotrebu luke odnosno pristaništa - Obveznik plaćanja naknade za operativnu upotrebu luke, odnosno pristaništa je lučki operater koji koristi luku, odnosno pristanište na osnovu odobrenja za obavljanje lučkih delatnosti ili date  koncesije.
Novi nameti privredi će učiniti da domaća roba postane nekonkurentna na međunarodnom tržištu.  

Ovakvi nameti ne postoje ili se veoma selektivno primenjuju kod naših direktnih konkurenata u izvozu (Mađarska, Rumunija, Bugarska, Ukrajina) uz napomenu da su u ovim zemljama subvencije proizvođačima od strane države neuporedivo veće. 

Ekonomski i politički razlozi kao i nepovoljne vremenske prilike, uticale su na to da je u prethodnom periodu već zabeležen pad prometa u lukama od 35 %, a novim nametima ovako nezavidan položaj privrednih subjekata bio bi dodatno pogoršan.  

Zbog predviđenih naknada i administriranja pri obračunu i naplati istih,  strani brodari će izbegavati naše luke  i odlaziti kod naših direktnih konkurenata (luka u okruženju – Vukovar, Brčko i dr.) jer isti nemaju takve naknade. Svakako, ova mera će izazvati i preusmeravanje robnih tokova na drumski i železnički prevoz, što će dodatno oslabiti potencijal vodnog transporta i suprotno evropskim direktivama, eliminisati mogućnost razvoja ekološkog vida transporta.  

 
Commercium.rsCopyright © 2018, Commercium
Designed by:  Built by: M.G.soft